Pyhä kolminaisuus !

 

.

Hebr 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";

1:8 mutta Pojasta: "JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

.

ELI HUOMATKAAMME: " MUTTA POJASTA:"JUMALA ! SINUN VALTAISTUIMESI...JNE"

.

Ja vrt. vielä ...Daavid sanoi: " HERRA sanoi minun HERRALLENI. " (Psalmi 110:1)

.

ELI 

Kun joku on jonkun Poika niin hän on samaa olemusta Isänsä kanssa eli Jeesus on samaa olemusta kuin Isänsä eli siis JUMALA mutta kuitenkin eri persoona !

Eli (Joh 10:30) " Minä ja Isä olemme yhtä "

(Joh 14:10 ) " Minä olen Isässä ja että Isä on minussa "

.

Pyhä Henki taas toimii Kristuksen nimissä ja "ottaa hänestä" ja Hänkin on oma persoonansa !

Vrt. Joh 16:7  Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä Hänet teille lähetän.

16:13 Mutta kun HÄN tulee, totuuden Henki, johdattaa HÄN teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä HÄN puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä HÄN kuulee, sen HÄN puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

16:14 HÄN on minut kirkastava, sillä HÄN ottaa minun omastani ja julistaa teille.

16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että HÄN ottaa minun omastani ja julistaa teille

.

JA NÄIN...ISÄ, POIKA JA PYHÄ HENKI ELI PYHÄ KOLMINAISUUS OVAT YHTÄ !

.

Eli vielä: Onko olla yhtä siis sama kuin olla yksi? Jeesus rukoili että me olisimme samalla lailla yhtä kuin Jeesus ja Jumala on yhtä. (Vrt Joh 17:21)

Yhtä voi olla sama "hengellisesti" mutta kuitenkin eri persoonana, siis Isä Ja Poika Ja Pyhä Henki ovat yhtä !

 1 Moos 2:24 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat YHDEKSI (echad) lihaksi."
 1 Moos 2:21  Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden (echad) hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla
 
1 Moos 3:22 "Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin JOKU (yksi = "echad") MEISTÄ,"
 
5 Moos 6:4 "Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on YKSI. (echad)"
 
Siis Hebr "echad"= Yksi,  tarkoittaa myös montaa samassa
 
Vertaa Jeesus Joh 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
 
Tätä on myös siis ns. Pyhä kolminaisuus.
 

Vrt. Hebr "e-chad" https://biblehub.com/hebrew/259.htm


 1 Tim 2:5  "Sillä yksi on Jumala" / Room 3:30 "koskapa Jumala on yksi"

Vrt. Joh 14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

.

Vrt. vielä: Blogikirjoitukseni https://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/