Paavali "syntisistä suurin" !

San Hedrinin 71 henkilön suuren neuvoston kokous kokoontuu. He ovat puoliympyrässä ja oppilaat taaempana seuraavilla riveillä odottaen tulevaisuudessa lähentymistä eturiviin. Paavali fariseuksena jo melkein eturivissä ja kertoo: "edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani." Gal 1:14
Myös Fil 3:6:ssa Paavali kertoo olevansa "lain vanhurskauteen nähden nuhteeton"

Mutta kuitenkin samainen Paavali sanoo... tämä ei riitä... ja toteaakin 1 Tim 1:15:ssa "Kristus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin" 
Ja kuten tiedämme Paavalin silmät olivat sittemmin uudestisyntymisessä avautuneet ja jatkaa 1Kor 15:9 "minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

Huomatkaa siis tämä , Jumalan Pyhä Henki tekee Kristuksen kautta ihmeitä vielä tänäkin päivänä. Elämäsi suunta voi muuttua toiseksi. Ja näinhän kävi Paavalillekin "entinen pilkkaaja, vainooja ja väkivallan tekijä", joka "vainosi ja hävitti" Jumalan seurakuntaa "epäuskossaan" muuttui "uudeksi luomukseksi" Kristuksessa!
Ja näin hyvin koulutetusta hyvin lain tuntevasta fariseuksesta Paavalista tuli tärkeä "valittu ase" Jumalan käyttöön.

Ja mitäpä se Jeesus sanoikaan Paavalille:
" Minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukosta." Ap.teot 26:18

 

Iloitkaamme siis myös Paavalista  :)

 

Tähän asiaan liittyen ehkä kannattaisi tutustua myös tähän blogikirjoitukseeni:
https://otakoppi.webnode.fi/news/oletko-sina-hurskas-/

Vrt. myös https://keskustelu.suomi24.fi/t/15358928/paavali-quotsyntisista-suurinquot-!