Kristus Messias Jumalan hinta ?

Herra sanoi minun Herralleni... Minkä arvoiseksi arvioisitte Minut ?


(Vrt. Psalmi 110:1 / Matt 22:42-46 ja Sak 11:13/ Matt 27:9)


Psalmi 110: 1  "Jahve (Jumala)  sanoi minun Adonaille (Jumalalle)"
https://biblehub.com/text/psalms/110-1.htm
Matt 22:44  "Kyrios (Jumala/Herra) sanoi minun Kyriokselleni (Jumala/Herra)"
https://biblehub.com/text/matthew/22-44.htm

 

Daavidhan oli siis Israelin kuningas mutta myös profeetta ja tunsi Messias Jumalansa "Herransa" jo ennen kuin hän oli vielä tullut maan päälle ihmisen persoonallisuudessa ! (Ps 110:1)

Matteuksessa (Matt 22:42-46) Jeesus arvuuttelee fariseuksia sillä, että kenen Poika Messias mahtaa olla!
Eli Jeesushan oli laillisen perintäoikeuden puolesta "Joosefin poika" mutta taas Marian puolelta verenperintönä "Daavidin poika"... Vrt. esim. https://apowiki.fi/wiki/Joosefin_kaksi_is%C3%A4%C3%A4

 

Sakarjan kirjassa   profeetta Sakarja kertoo ennalta senkin minkä arvoiseksi Jumala tullaan arvioimaan !
11:13 Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet."

 

Huom: San 8:1 Eikö viisaus kutsu, eikö taito anna äänensä kuulua?
8:22 Herra loi (omisti/omasi) minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua
https://biblehub.com/text/proverbs/8-22.htm    "qā·nā·nî " = "possessed me"
8:27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
8:28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
8:29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
8:30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
8:31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

 

...Tämä seuraava Sananlaskujen kohta on monen Juutalaisen, Islaminuskoisen, Unitaarin, Areiolaisen, ja monen kristityksi itseään kutsuvankin kyllä vaikea  käsittää, eli puhuttaessa "Ihmisen Pojasta" Jeesuksesta Messiaasta,  kun jo vanhassa testamentissa sanotaan näin:

San 30:4 "Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen POIKANSA nimi, jos sen tiedät?"

https://biblehub.com/text/proverbs/30-4.htm

Juutalaisethan nimittäin kieltävät Jeesuksen Messiaanisuuden ja Islamissa Jumalalla ei ole Poikaa ja taas unitarismi kieltää Jeesuksen iankaikkisuusalkuperän ja pitää Jeesusta ainoastaan ihmisenä ja areiolaisuus myös kieltää Jeesuksen iankaikkisuusalkuperän...

Myös Johannes Kastaja kertoo melko suoraan Jeesuksen Jumalallisen iankaikkisuusperän: 
Vrt. Joh .3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.3:31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.3:32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa;

 

Vrt.Myös:  https://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/